Hlídání psů a klub ochránců zvířat KOZ

30.07.2011 19:45

    Kam se psy v době pracovní cesty nebo dovolené je většinou těžká otázka. Jelikož není nikdo z rodiny, kdo by se tohoto úkolu ujal, není jiná cesta, než spolehnout se profesionální opatrovníky. A těch zrovna v Brně a okolí moc není. Za 12 let co žijeme se psy jsme již vystřídali hodně míst. Naštěstí musím říci, že vždycky s dobrou zkušeností. Osobně dávám přednost hlídání v malém počtu psů a s individuální péčí. Tudíž nevyužívám psí hotely. Celou situaci ulehčuje fakt, že kolie jsou většinou přizpůsobivé a alespoň ty moje včetně malé Ebi nemají se střídání ubytování problém. Rychle si zvyknout na opatrovatele, místo či nový psí kolektiv.  Ze všech míst musím nejvíc pochválit Hlídání psů paní Hany Kobylkové v Olomouci. Ano i tak daleko jsem jezdila psy ubytovat. Ale stálo to za to. Garth a Bodie tam byli vždycky spokojení. Paní Kobylková hlídá stále kolem 10 psů. Mají k dispozici vyhřívanou místnost a na běhání zahradu. Každý den jsou navíc na procházku. 

V současné době svěřuji psy hlídací službě Animal Service, kterou poskytují dvě veterinářky MVDr. Simona Pejřilová,PhD., MVDr. Kateřina Dvořáková. Zaměřují na opatrování a hlídání zvířat po operacích, úrazech a postižených. Což je služba velmi ojedinělá. Poskytnou vám pomocnou ruku, pokud se na náročnou péči o rekonvalescenta necítíte a o vše se postarají. Naučí vás jak pečovat o postižené zvíře a jak s ním žít. Navíc založily tyto dvě dámy neziskovou organizaci KOZ, o.p.s. neboli Klub ochránců zvířat.  Pomocí něho se snaží pomáhat a zabezpečit  opuštěným psům a kočkám a dalším zvířatům veterinární pomoc a následně nový domov. Jako mezičlánek využívají útulky zvířat, především pak útulek v Třebíči. Osobně tyto lidi velice obdivuji. Každý den se setkávají s krutostí a bezohledností a i přesto to nevzdávají a snaží se pomáhat těm, kteří by se pomoci jinak nedovolali. Minulý týden jsem sama viděla štěňátka, které někdo úplně malinkatá a slepá krutě odhodil v pytli do lesa a nechal je tam napospas osudu. Naštěstí je někdo objevil a předal do KOZ. Současně byla nalezena i malá fekna křížence s jedním štěňátkem, která měla dostatek mléka a všech 7 nalezenců přijala. Dne už jsou to pěkní štuclíci a mají se čile k světu. Tímto se přimlouvá, kdyby někdo třeba chtěl pejska pravděpodobně středního pleme se středně dlouhou srstí, tak klub kontaktujte. Už brzy budou k odběru. Jsou bílí, černí a strakatí. Fotky a podrobnosti jsou zde. Stejně tak bude hledat domov i jejich adoptivní mamka Acetka. Je to moc fajn fenka. Má za sebou težký úraz, ale po operaci je v pořádku a má jen mírné postižení zadních končetin. Ale musím říci, že jsem si ani ničeho nevšimla. Přesto po tom co si prožila na mě působila pohodově, hezky běhala a  hlídala i zahradu. Ke štěňátkům mě pustila a nedělala z toho žádný problém. Fotky a videa této rodinky jsou zde.

    

    Co mám psy jsem se už setkala se spoustou lidí a potýkala jsem se spoutou problémů, které jsem musela vyřešit. Je fajn, že jsou lidi, nadšenci, kteří věnují práci se svířaty většinu svého času a pomahají tak takovým jako jsem já mít psy a kočky v současném hektickém světě.