Pasení ovcí v Budišově nad Budišovkou

12.06.2012 19:00

Tak jsem podlehla......nechala se nalanařit......uvěřila kamarádkám......:)))) A byla to veliká sranda. A bezva výlet do krásné krajiny okolo Budišova. Na místní farmě Alkyra https://www.alkyra.estranky.cz/clanky/paseni.html jsme si předem domluvili trénink pasení. Vše klaplo a paní majitelka farmy Alena Kynclová byla moc příjemná a především trpělivá. Ovečky s námi asi moc pochopení neměly, ale ty bohužel neměly na výběr. No alespoň trošku provětraly faldy. Moje Ebi nejdřív moc nechápala o co jde, ale jakmile štěkla a ovce poprvé znejistily, začalo jí to celkem bavit. Já osobně jsem se asi nadřela nejvíc. Rozpohybovat ovce byl  kumšt:)
Byly jsme tam tři a zkoušely se tři fenky KK ( Ebi, Cofi a Krimi ). Všechny v prvním kontaktu obstály.
Můj závěr z akce je ten, že KK má přirozený vztah k domácím zvířatům a to už tím , že je nehoní, nenapadá a nebojí se jich. Její původní poslání se v ní nazapře. Každopádně je asi třeba i pasení trénovat. Těžko můžem usuzovat z jedné zkoušky.

Až mě bude zase někdo lanařit na pasení, tak tentokrát pojedu ráda a bez obav:)

Fotky Ebinky jsou na rajčeti: https://kratandyzhabrovan.rajce.idnes.cz/Paseni_v_Budisove_nad_Budisovkou