Pár fotek z rozkvetlé zahrady

30.05.2011 21:23

Abych pořád jen nepsala o psech, tak jsem nafotila pár detailů v mé zahradě. Jak se píše na těchto stránkách, je to můj druhý největší koníček. V tuto dobu všechno krásně kvete. Letošní jaro je skoro neuvěřitelné. Myslím, že je to nejhezčí jaro za posledních mnoho let. Všechno je krásně šťavnaté  a rostliny se ukazují v plné kráse. Počasí dopřává dostatek vláhy i slunka. Nejprve byly všechny stromy neuvěřitelně obalené květy a teď už se na nich dělá množství plodů a dokonce už dozrávají třešně. Naše malá třešeň se pod nimi úplně prohýbá. Co bydlíme v Habrovanech jsem to ještě nezažila. A to už je 8 let. Keře, které kvetou časně z jara jsou již odkvetlé. Vystřídaly je nádherné barvy azalek, rododendrónů a taky waigelií. Pod tím vším kvetou karafiátky nebo jiné drobné trvalky. Mezi keře a květiny jsem doplnila i terakotové nádoby, aby bylo všechno zajímavější. Věřím, že i velký kmen a několik menších hezky zahradu doplnily. Navíc jsem letos poprvé zasadila i zeleninu. A všechno roste a dokonce se to dá jíst. Je super udělat si čerstvý salát nebo si utrhnou bylinky do masa nebo do polívky. Jen nevím jak mi to nadšení dlouho vydrží. Vytrhávat množství plevelu a pořád dokola je totiž poněkud otrava. Když večer odejdu ze zahrady, čeká mě ještě zalívání rostlin v nádobách. Dvorek i terasy jsou jich plné. Miluji jižní rostliny a jelikož je mám kam v zimě uklidit, můžu si dopřád okrasu v podobě oliv, olenadrů a kalokvětů. Do mé sbírky patří i štěkovec a mučenka. Vše doplňují všudy přítomné levandule. A co by to bylo za jaro , kdyby nekvetly klematisy, muškáty a další hrnkové rostliny. A co teprve až rozkvetou růže! Letos jsem si porpvé koupila tzv. značkové půdpkryvné. Jsem moc moc zvědavá, co z nich vyroste. Jejich barva by měla být systě růžová. Tak se už moc těším. 

Tak se tyky pokochejte. Fotky najdete tady .